Facebook
RSS

Tua, Muda, dan Garam..

-
afdata™

"Tahu macam mana orang Kafir 'serang' orang Islam?"soal Pak Supian yang lebih kurang 4 dekad lebih tua daripadaku.

Aku terkelu.

Jam Q&Qku baru menunjukkan pukul 6.58 pagi. Pagi-pagi lepas Subuh macam ni dah kena soalan 'berat'. Fuh! Hebat juga Pak Guard CFS ni.

Takkan aku perlu bercakap soal kristianisasi dengan Pak Supian? Atau soal Freemason? Atau Illuminati.. Aku memilih pendekatan menggelengkan kepala tanda tak mahu memberikan jawapan(bukan tak tahu). Aku mahu mendengar jawapan daripada kaum emas sepertinya. Pasti jawapannya bernilai emas!

"Diorang guna Sistem Garam-masuk sikit-sikit ke dalam gelas,lama-lama masin. Kita bukannya sedar!" Nah! Itulah kehebatan mereka-kaum yang merasai garam terlebih dahulu daripada kita, gemar memberi kaitan dengan alam sekeliling. Indah.

Siap guna bulldozer nak masukkan garam! Awas!

Dalam kagum akan Pak Supian, sebenarnya aku amat malu akan diriku dan prestasi anak muda sekarang. Mana taknya, Pak Supian sempat meluahkan rasa kesalnya terhadap adab remaja sekarang. Pelbagai tindak-tanduk remaja beliau kemukakan, sekaligus, aku juga sebagai seorang remaja merasakan tempiasnya!

"Sebelum diorang berlakon nak fly ke, tipu ke, apa ke, pak cik dah tahu dah. Semua skrip budak-budak tu pak cik dah ada. Ni, simpan dalam poket ni."Seloroh Pak Supian sebelum kami menamatkan perbualan. Aku sedar, dalam maksudnya.

Anak muda, janganlah minta garam berlebihan - nanti darah tinggi!

Berbual dengan Pak Supian membuatkan kuterlupa resah semalam-kuiz Math I! Ouh, aku ada kuiz 3 Math I hari ni,pukul 11 pagi. Got to go, need to revise somes~

JalanTubik : alasan tak mau tulis panjang-panjang sebenarnya..=.="




2 Responses so far.

  1. yui92 says:

    encik tubik...sila jelaskan dgn lebih lanjut =p=p=p

  2. afifidaud says:

    encik tubik (nak jugak), sy kagum dengan anda..teruskan apa anda usahakan, biar jauh, kita tak pernah terpisah :)

Leave a Reply

    Followers

    About Me

    My Photo
    afdata™
    Lahir daripada setitis air yang hina, juga keluarku dari saluran yang hina. Aku..engkau..KITA..sama!
    View my complete profile